მართლწერის მოსამზადებელი პროგრამა


დამტკიცებულია უცხოური ენის კათედრის N2 სხდომაზე
კათედრის ხელმძღვანელი:  ______________/თეონა ზუხბაია/

კონკურსებისათვის/ოლიმპიადებისათვის/
შეჯიბრებებისათვის
მოსწავლეების მოსამზადებელი პროგრამა




სკოლის  დასახელება
სსიპ ხობის მუნიციპალიტეტის სოფელ საჯიჯაოს N1 საჯარო სკოლა
პროგრამის დასახელება
ინგლისური ენა-კლასგარეშე საქმიანობა-
კონკურსებისათვის/ოლიმპიადებისათვის/
შეჯიბრებებისათვის
მოსწავლეების მოსამზადებელი პროგრამა
პროგრამის ტიპი
კლასგარეშე დამატებითი საქმიანობა მოსწავლეების (მე-7, მე-8 კლასი)  ჯგუფთან
პროგრამის ხანგრძლივობა
1 თვე (იანვარი)
სწავლების ენა
ქართული
პროგრამის შემუშავებისთარიღი და განახლებისსაკითხი
პროგრამა შემუშავებულია 2017-2018 სასწავლო წელს. განახლებადია ყოველ სასწავლო წელს მოთხოვნებისა და საჭიროებების შესაბამისად.
პროგრამაზე დაშვების მოთხოვნები, წინაპირობები
v     მოსწავლეების მოთხოვნილებები, ინტერესები და ინდივიდუალური შესაძლებლობები;
v     კონკურსებისათვის/ოლიმპიადებისათვის/შეჯიბრებებისათვის მოსწავლეების მომზადება;
პროგრამის  მიზნები და ამოცანები
·         მოსწავლეთა აკადემიური და ინტელექტუალური უნარების  განვითარების ხელშეწყობა;
·         მოსწავლეთა სოციალური ურთიერთობების განვითარების გაუმჯობესება.
·         ტექნოლოგიური შესაძლებლობების ეფექტიანად გამოყენება; ინფორმაციის მოპოვება, დამუშავება და ანალიზი:
·         საკუთარი შესაძლებლობებისა და ინტერესების განვითარება და მათი  რეალიზება;
·         მოსწავლეებისათვის აზროვნების უნარის განვითარება;
·         დამოუკიდებელი უნარების განვითარების ხელშეწყობა;
·         ცხოვრებისეული ამოცანების გადასაწყვეტად საჭირო ცოდნის გადაცემა და ამ ცოდნის პრაქტიკულად გამოყენების უნარისგანვითარება.
·       დროის მართვა ეფექტურად.
მოტივაციის ამაღლება.
ძირითადი უნარ-ჩვევები, რომელთა გამომუშავებასაც ხელს უწყობს პროგრამა:

1.   ენობრივი ცოდნა და უნარები
·           ლექსიკური ცოდნა
·           გრამატიკული ცოდნა
·           ლექსიკური და გრამატიკული უნარ-ჩვევები (ცოდნის კონტექსტში გამოყენება)
·           გამოთქმა
·           მართლწერა
კომუნიკაციური უნარები
·           კითხვა-გაგება
·           ხმამაღალი კითხვა
·           მოსმენა-გაგება
·           ზეპირი კომუნიკაცია (ინტერაქცია, გაბმული ლაპარაკი, ზეპირი გამოსვლები)
·           წერითი კომუნიკაცია
კულტურა
  • შესწავლილი საკითხების ცოდნა
  • კულტურული თავისებურებების ამოცნობა-გაანალიზება
სასიცოცხლო უნარ-ჩვევები
·           შემოქმედებითობა
·           თანამშრომლობა (მეწყვილესთან, ჯგუფის წევრებთან)
·           სასწავლო სტრატეგიების გააზრებულად გამოყენება (კითხვის, წერის, მოსმენისა და ზეპირმეტყველების)
·           სტრატეგიების გააზრებულად გამოყენება სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით
·           სასწავლო აქტივობებში მონაწილეობის ხარისხი
პროგრამაში გამოყოფილი მიმართულებები
დასახული მიზნების უზრუნველსაყოფად უცხოური ენის სწავლება შვიდი მიმართულებით გაიშლება: მოსმენა, კითხვა, წერა, ლაპარაკი, სწავლის სწავლა, კულტურათა დიალოგი, უცხოური ენის პრაქტიკული გამოყენება.
ოგრამაში გამოყოფილია ოთხი მიმართულება
მიმართულების ძირითადი მიზნები
      
        ოსმენა - ოსწავლე შეძლოს მასწავლებლის მითითებებისა და სავარჯიშოს უმარტივესი ინსტრუქციების გაგება.მოსმენილი                                       ილუსტრირებული აღწერითი/ნარატიული ხასიათის ტექსტების გაგება. შინაარსის გასაგებად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.
       
       კითხვა - მოსწავლემ შეძლოს სიტყვების, წინადადებების გაშიფრვა-წაკითხვა. მოსწავლე შეძლოს მცირე ზომის ილუსტრირებული ტექსტების გაგება და მათში ინფორმაციის მოძიება.
   
       წერა - მოსწავლე შეძლოს სიტყვების, წინადადებების წერა.

     ლაპარაკი - მოსწავლე გამომუშავებული აქვს ელემენტარული ფონოლოგიური უნარ- ჩვევები. მოსწავლე შეძლოს უცხოური ენის ბგერების, ჟღერადობის, ინტონაციის აღქმა, მიბაძვა-გამეორება. შეძლოს მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა.
   კულტურათა დიალოგი-მოსწავლემ შეძლოს ინფორმაციამოცნობა კულტურის სფეროდან, უცხო და მშობლიურ სოციოკულტურული გარემოს შედარება.ების 1.1
·             სწავლის სწავლა-მოსწავლემ შეძლოს სასწავლო საქმიანობის ორგანიზება. იყოს აქტიურად ჩაბმული სასწავლო პროცესში.მოსწავლეს გამომუშავებული ჰქონდეს თანაკლასელებთან და მასწავლებელთან თანამშრომლობის საწყისი ჩვევები.
ბ2.
სწავლების მეთოდები და სტრატეგიები

·            ინდივიდუალური მუშაობა;
·            წყვილებში მუშაობა;
·            ჯგუფური მუშაობა;
·            ურთიერთსწავლება.
·            ინფორმაციის მოპოვება ორგანიზება.
·            შეჯამება და დასკვნების გამოტანა,
·            ჩანაწერების გაკეთება,
·            ტესტირება (როგორც ცოდნის შემოწმების მეთოდი);
·            თანატოლთა შეფასება;
·            გონებრივი იერიში
·            ბარათებით მუშაობა;
განსახორციელებელი აქტივობები

N
თემა
მიზანი
აქტივობა
რესურსი
თარიღი
   დრო
1.
სიტყვები a-d
მოსწავლემ შეძლოს სხვადასხვა ხერხის გამოყენება ლექსიკური მარაგის გასამტკიცებლად.
მოსწავლემ შეძლოს  მოსაუბრის მიერ წარმოთქმული სიტყვების და განმარტებების  გაგება   და წამოთქმული სიტყვების სწორად წერა.
აქტივობა1.
ერთიდაიგივე კონკრეტული სიტყვების მრავალჯერადი მოსმენა. წარმოთმული სიტყვების წერა და დამახსოვრების მიზნით მათი კონტექსტში გამოყენება.

დაფა, ცარცი, რვეული, კალამი,ლექსიკონი
5.01.2018წ









 60 წთ











2
სიტყვები e-h
მოსწავლემ შეძლოს სხვადასხვა ხერხის გამოყენება ლექსიკური მარაგის გასამტკიცებლად.
მოსწავლემ შეძლოს  მოსაუბრის მიერ წარმოთქმული სიტყვების და განმარტებების  გაგება   და წამოთქმული სიტყვების სწორად წერა.

აქტივობა1.
ერთიდაიგივე კონკრეტული სიტყვების მრავალჯერადი მოსმენა. წარმოთმული სიტყვების წერა და დამახსოვრების მიზნით მათი კონტექსტში გამოყენება.


დაფა, ცარცი, რვეული, კალამი,ლექსიკონი
10.01.2018წ







 60 წთ









3
სიტყვები i-l
მოსწავლემ შეძლოს სხვადასხვა ხერხის გამოყენება ლექსიკური მარაგის გასამტკიცებლად.
მოსწავლემ შეძლოს  მოსაუბრის მიერ წარმოთქმული სიტყვების და განმარტებების  გაგება   და წამოთქმული სიტყვების სწორად წერა.

აქტივობა1.
ერთიდაიგივე კონკრეტული სიტყვების მრავალჯერადი მოსმენა. წარმოთმული სიტყვების წერა და დამახსოვრების მიზნით მათი კონტექსტში გამოყენება.


დაფა, ცარცი, რვეული, კალამი,ლექსიკონი


15.01.2017წ




 60 წთ









 



4
სიტყვები m-p
მოსწავლემ შეძლოს სხვადასხვა ხერხის გამოყენება ლექსიკური მარაგის გასამტკიცებლად.
მოსწავლემ შეძლოს  მოსაუბრის მიერ წარმოთქმული სიტყვების და განმარტებების  გაგება   და წამოთქმული სიტყვების სწორად წერა.

აქტივობა1.
ერთიდაიგივე კონკრეტული სიტყვების მრავალჯერადი მოსმენა. წარმოთმული სიტყვების წერა და დამახსოვრების მიზნით მათი კონტექსტში გამოყენება.


დაფა, ცარცი, რვეული, კალამი,ლექსიკონი
19.01.2018წ









 60 წთ










5
სიტყვები  q-t
მოსწავლემ შეძლოს სხვადასხვა ხერხის გამოყენება ლექსიკური მარაგის გასამტკიცებლად.
მოსწავლემ შეძლოს  მოსაუბრის მიერ წარმოთქმული სიტყვების და განმარტებების  გაგება   და წამოთქმული სიტყვების სწორად წერა.

აქტივობა1.
ერთიდაიგივე კონკრეტული სიტყვების მრავალჯერადი მოსმენა. წარმოთმული სიტყვების წერა და დამახსოვრების მიზნით მათი კონტექსტში გამოყენება.


დაფა, ცარცი, რვეული, კალამი,ლექსიკონი
25.01.2018წ










60 წთ
6
სიტყვები  u-w



მოსწავლემ შეძლოს სხვადასხვა ხერხის გამოყენება ლექსიკური მარაგის გასამტკიცებლად.
მოსწავლემ შეძლოს  მოსაუბრის მიერ წარმოთქმული სიტყვების და განმარტებების  გაგება   და წამოთქმული სიტყვების სწორად წერა.

აქტივობა1.
ერთიდაიგივე კონკრეტული სიტყვების მრავალჯერადი მოსმენა. წარმოთმული სიტყვების წერა და დამახსოვრების მიზნით მათი კონტექსტში გამოყენება.


დაფა, ცარცი, რვეული, კალამი,ლექსიკონი
29.01.2018
60 წთ
7
სიტყვები x-z
მოსწავლემ შეძლოს სხვადასხვა ხერხის გამოყენება ლექსიკური მარაგის გასამტკიცებლად.
მოსწავლემ შეძლოს  მოსაუბრის მიერ წარმოთქმული სიტყვების და განმარტებების  გაგება   და წამოთქმული სიტყვების სწორად წერა.

აქტივობა1.
ერთიდაიგივე კონკრეტული სიტყვების მრავალჯერადი მოსმენა. წარმოთმული სიტყვების წერა და დამახსოვრების მიზნით მათი კონტექსტში გამოყენება.


დაფა, ცარცი, რვეული, კალამი,ლექსიკონი
1.02.2018
60 წთ
8
შემაჯამებელი შეხვედრა
შევაფასოთ საბოლოოდ გარკვეული პერიოდის მუშაობის შედეგი.
მთლიანი სიტყვების გამეორება
დაფა, ცარცი, რვეული, კალამი,ლექსიკონი
5.02..2018წ
 60 წთ





No comments:

Post a Comment