ოლიმპიადისთვის მოსამზადებელი პროგრამა


დამტკიცებულია უცხოური ენის კათედრის N2 სხდომაზე
კათედრის ხელმძღვანელი:  ____________________________/თეონა ზუხბაია/

კონკურსებისათვის/ოლიმპიადებისათვის/
შეჯიბრებებისათვის
მოსწავლეების მოსამზადებელი პროგრამა




სკოლის  დასახელება
სსიპ ხობის მუნიციპალიტეტის სოფელ საჯიჯაოს N1 საჯარო სკოლა
პროგრამის დასახელება
ინგლისური ენა-კლასგარეშე საქმიანობა-
კონკურსებისათვის/ოლიმპიადებისათვის/
შეჯიბრებებისათვის
მოსწავლეების მოსამზადებელი პროგრამა
პროგრამის ტიპი
კლასგარეშე დამატებითი საქმიანობა მოსწავლეების (მე-3 კლასი)  ჯგუფთან
პროგრამის ხანგრძლივობა
4 თვე (სექტემბერი- დეკემბერი)
სწავლების ენა
ქართული
პროგრამის შემუშავებისთარიღი და განახლებისსაკითხი
პროგრამა შემუშავებულია 2017 წელს. განახლებადია ყოველ სასწავლო წელს მოთხოვნებისა და საჭიროებების შესაბამისად.
პროგრამაზე დაშვების მოთხოვნები, წინაპირობები
v     მოსწავლეების მოთხოვნილებები, ინტერესები და ინდივიდუალური შესაძლებლობები;
v     კონკურსებისათვის/ოლიმპიადებისათვის/შეჯიბრებებისათვის მოსწავლეების მომზადება;
პროგრამის  მიზნები და ამოცანები
·         მოსწავლეთა აკადემიური და ინტელექტუალური უნარების  განვითარების ხელშეწყობა;
·         მოსწავლეთა სოციალური ურთიერთობების განვითარების გაუმჯობესება.
·         ტექნოლოგიური შესაძლებლობების ეფექტიანად გამოყენება; ინფორმაციის მოპოვება, დამუშავება და ანალიზი:
·         საკუთარი შესაძლებლობებისა და ინტერესების განვითარება და მათი  რეალიზება;
·         მოსწავლეებისათვის აზროვნების უნარის განვითარება;
·         დამოუკიდებელი უნარების განვითარების ხელშეწყობა;
·         ცხოვრებისეული ამოცანების გადასაწყვეტად საჭირო ცოდნის გადაცემა და ამ ცოდნის პრაქტიკულად გამოყენების უნარისგანვითარება.
·       დროის მართვა ეფექტურად.
მოტივაციის ამაღლება.
ძირითადი უნარ-ჩვევები, რომელთა გამომუშავებასაც ხელს უწყობს პროგრამა:

1.   ენობრივი ცოდნა და უნარები
·           ლექსიკური ცოდნა
·           გრამატიკული ცოდნა
·           ლექსიკური და გრამატიკული უნარ-ჩვევები (ცოდნის კონტექსტში გამოყენება)
·           გამოთქმა
·           მართლწერა
კომუნიკაციური უნარები
·           კითხვა-გაგება
·           ხმამაღალი კითხვა
·           მოსმენა-გაგება
·           ზეპირი კომუნიკაცია (ინტერაქცია, გაბმული ლაპარაკი, ზეპირი გამოსვლები)
·           წერითი კომუნიკაცია
კულტურა
  • შესწავლილი საკითხების ცოდნა
  • კულტურული თავისებურებების ამოცნობა-გაანალიზება
სასიცოცხლო უნარ-ჩვევები
·           შემოქმედებითობა
·           თანამშრომლობა (მეწყვილესთან, ჯგუფის წევრებთან)
·           სასწავლო სტრატეგიების გააზრებულად გამოყენება (კითხვის, წერის, მოსმენისა და ზეპირმეტყველების)
·           სტრატეგიების გააზრებულად გამოყენება სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით
·           სასწავლო აქტივობებში მონაწილეობის ხარისხი
პროგრამაში გამოყოფილი მიმართულებები
დასახული მიზნების უზრუნველსაყოფად უცხოური ენის სწავლება შვიდი მიმართულებით გაიშლება: მოსმენა, კითხვა, წერა, ლაპარაკი, სწავლის სწავლა, კულტურათა დიალოგი, უცხოური ენის პრაქტიკული გამოყენება.
ოგრამაში გამოყოფილია ოთხი მიმართულება
მიმართულების ძირითადი მიზნები
      
        ოსმენა - ოსწავლე შეძლოს მასწავლებლის მითითებებისა და სავარჯიშოს უმარტივესი ინსტრუქციების გაგება.მოსმენილი                                       ილუსტრირებული აღწერითი/ნარატიული ხასიათის ტექსტების გაგება. შინაარსის გასაგებად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.
       
       კითხვა - მოსწავლემ შეძლოს სიტყვების, წინადადებების გაშიფრვა-წაკითხვა. მოსწავლე შეძლოს მცირე ზომის ილუსტრირებული ტექსტების გაგება და მათში ინფორმაციის მოძიება.
   
       წერა - მოსწავლე შეძლოს სიტყვების, წინადადებების წერა.

     ლაპარაკი - მოსწავლე გამომუშავებული აქვს ელემენტარული ფონოლოგიური უნარ- ჩვევები. მოსწავლე შეძლოს უცხოური ენის ბგერების, ჟღერადობის, ინტონაციის აღქმა, მიბაძვა-გამეორება. შეძლოს მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა.
   კულტურათა დიალოგი-მოსწავლემ შეძლოს ინფორმაციამოცნობა კულტურის სფეროდან, უცხო და მშობლიურ სოციოკულტურული გარემოს შედარება.ების 1.1
·             სწავლის სწავლა-მოსწავლემ შეძლოს სასწავლო საქმიანობის ორგანიზება. იყოს აქტიურად ჩაბმული სასწავლო პროცესში.მოსწავლეს გამომუშავებული ჰქონდეს თანაკლასელებთან და მასწავლებელთან თანამშრომლობის საწყისი ჩვევები.
ბ2.
სწავლების მეთოდები და სტრატეგიები

·            ინდივიდუალური მუშაობა;
·            წყვილებში მუშაობა;
·            ჯგუფური მუშაობა;
·            ურთიერთსწავლება.
·            ინფორმაციის მოპოვება ორგანიზება.
·            შეჯამება და დასკვნების გამოტანა,
·            ჩანაწერების გაკეთება,
·            ტესტირება (როგორც ცოდნის შემოწმების მეთოდი);
·            თანატოლთა შეფასება;
·            გონებრივი იერიში
·            ბარათებით მუშაობა;
განსახორციელებელი აქტივობები

N
თემა
მიზანი
აქტივობა
რესურსი
თარიღი
   დრო
1.
Noun & Number
(არსებითი სახელი და მისი რიცხვი)
არსებითი სახელის მრავლობითი რიცხვის წარმოება დაბოლოებების თავისებურებებიდან გამომდინარე;
აქტივობა1.
გასული წლების ოლიმპიადის ნიმუშების შესაბამისი თემის ტიპური სავარჯიშოების განხილვა.

აქტივობა.2.
ინტერნეტ რესურსით მოძიება და მსჯელობა შესაბამის თეორიულ მასალასთან დაკავშირებით.
kings.ge.everest.ge.

აქტივობა 3.
მასალის განმტკიცების მიზნით მრავალფეროვანი სავარჯიშოების შესრულება.ინდივიდუალურად,წყვილებსა თუ ჯგუფში დავალების ტიპიდან გამომდინარე, საჭირო სკაფოლდინგის გათვალისწინებით.
დაფა,ცარცი, ისტი, ტესტები შესაბამის თემაზე.გასული წლების ნიმუშები სხვადასხვა ოლიმპიადებიდან:kings.ge.everest.ge.

20.09.2017წ





25.09.2017წ





30.09.2017წ
 45 წთ





 45 წთ





 45 წთ




2.
Demonstrative pronouns & There is / There are.
(ჩვენებითი ნაცვალსახელები / კონსტრუქცია There is / There are)
ჩვენებითი ნაცვალსახელების This/These / That/Those -ის გამოყენება ახლოს მდებარე და შორს მდებარე ადამიანებისა და საგნების აღსანიშნავად.
მათი გამოყენება მხოლობითსა და მრავლობით არსებით სახელებთან.

There is / There are კონსტრუქციის გამოყენება რაიმეს პირველად აღნიშვნისას.
აქტივობა1.
გასული წლების ოლიმპიადის ნიმუშების შესაბამისი თემის ტიპური სავარჯიშოების განხილვა.

აქტივობა.2.
ინტერნეტ რესურსით მოძიება და მსჯელობა შესაბამის თეორიულ მასალასთან დაკავშირებით...
kings.ge.everest.ge.

აქტივობა 3.
მასალის განმტკიცების მიზნით მრავალფეროვანი სავარჯიშოების შესრულება.ინდივიდუალურად,წყვილებსა თუ ჯგუფში დავალების ტიპიდან გამომდინარე,საჭირო სკაფოლდინგის გათვალისწინებით.
დაფა,ცარცი,ისტი, ტესტები შესაბამის თემაზე.გასული წლების ნიმუშები სხვადასხვა ოლიმპიადებიდან:kings.ge.everest.ge.


5.10.2017წ





10.10.2017წ





15.10.2017წ
 45 წთ





45 წთ





45 წთ






3.
Personal & Objective
pronouns (პირის ნაცვალსახელები / ობიექტური ბრუნვა)
პირის ნაცვალსახელების და მათი ობიექტური ბრუნვის გამოყენება წინადადებაში.
აქტივობა1.
გასული წლების ოლიმპიადის ნიმუშების შესაბამისი თემის ტიპური სავარჯიშოების განხილვა.

აქტივობა.2.
ინტერნეტ რესურსით მოძიება და მსჯელობა შესაბამის თეორიულ მასალასთან დაკავშირებით.
kings.ge.everest.ge.

აქტივობა 3.
მასალის განმტკიცების მიზნით მრავალფეროვანი სავარჯიშოების შესრულება.ინდივიდუალურად,წყვილებსა თუ ჯგუფში დავალების ტიპიდან გამომდინარე,საჭირო სკაფოლდინგის გათვალისწინებით.
დაფა,ცარცი,ისტი, ტესტები შესაბამის თემაზე. გასული წლების ნიმუშები სხვადასხვა ოლიმპიადებიდან:
kings.ge.everest.ge.


20.10.2017წ




25.10.2017წ






30.10.2017წ



 45 წთ




45 წთ




 

45 წთ




4.
Noun Determiners
(many / much / a lot of / little / few)
(არსებითი სახელის
მსაზღვრელები)
 არსებითი სახელის მსაზღვრელების გამოყენება თვლად და უთვლად არებით სახელებთან.
აქტივობა1.
გასული წლების ოლიმპიადის ნიმუშების შესაბამისი თემის ტიპური სავარჯიშოების განხილვა.

აქტივობა.2.
ინტერნეტ რესურსით მოძიება და მსჯელობა შესაბამის თეორიულ მასალასთან დაკავშირებით.
kings.ge.everest.ge.

აქტივობა 3.
მასალის განმტკიცების მიზნით მრავალფეროვანი სავარჯიშოების შესრულება.ინდივიდუალურად,
წყვილებსა თუ ჯგუფში დავალების ტიპიდან გამომდინარე,საჭირო სკაფოლდინგის გათვალისწინებით.

დაფა,ცარცი, ისტი, ტესტები შესაბამის თემაზე.გასული წლების ნიმუშები სხვადასხვა ოლიმპიადებიდან:
kings.ge.everest.ge.


5.11.2017წ




10.11.2017წ






15.11.2017წ






 45 წთ




 45 წთ






 45 წთ






5
Article (განუსაზრღვრელი არტიკლი a / an )
განუსაზღვრელი a / an არტიკლის განსხვავება ერთმანეთისგან და მათი გამოყენება წინადადებაში.
აქტივობა1.
გასული წლების ოლიმპიადის ნიმუშების შესაბამისი თემის ტიპური სავარჯიშოების განხილვა.

აქტივობა.2.
ინტერნეტ რესურსით მოძიება და მსჯელობა შესაბამის თეორიულ მასალასთან დაკავშირებით.
kings.ge.everest.ge.

აქტივობა 3.
მასალის განმტკიცების მიზნით მრავალფეროვანი სავარჯიშოების შესრულება.ინდივიდუალურად,
წყვილებსა თუ ჯგუფში დავალების ტიპიდან გამომდინარე,საჭირო სკაფოლდინგის გათვალისწინებით.

დაფა,ცარცი, ისტი, ტესტები შესაბამის თემაზე.გასული წლების ნიმუშები სხვადასხვა ოლიმპიადებიდან:
kings.ge.everest.ge.


20.11.2017წ





24.11.2017წ





38.11.2017წ




6
Auxilari ‘’ to be’’ in the Present Simple & Past Simple(‘’to be დამხმარე ზმნა აწმყო და წარსულ დროში)
დამხმარე ზმნა ‘’ to be’’-ს უღლება აწმყოსა და წარსულ დროში. მისი გამოყენება წინადადებაში.
აქტივობა1.
გასული წლების ოლიმპიადის ნიმუშების შესაბამისი თემის ტიპური სავარჯიშოების განხილვა.

აქტივობა.2.
ინტერნეტ რესურსით მოძიება და მსჯელობა შესაბამის თეორიულ მასალასთან დაკავშირებით.
kings.ge.everest.ge.

აქტივობა 3.
მასალის განმტკიცების მიზნით მრავალფეროვანი სავარჯიშოების შესრულება.ინდივიდუალურად,
წყვილებსა თუ ჯგუფში დავალების ტიპიდან გამომდინარე,საჭირო სკაფოლდინგის გათვალისწინებით.


დაფა,ცარცი, ისტი, ტესტები შესაბამის თემაზე.გასული წლების ნიმუშები სხვადასხვა ოლიმპიადებიდან:
kings.ge.everest.ge.


2.12.2018წ




6.12.2018წ





10.12.2018წ



 45 წთ




45 წთ





  45 წთ

7
Tresent  Simple & Past Simple (აწმყო მარტივი და აწმყო განგრძობითი დრო)
აწმყო მარტივი დროის და აწმყო განგრძობითი დროების წარმოება და ერთმანეთთან  შედარება. დროის მიმანიშნებელი სიტყვების საშუალებით ზმნების  სწორად დროში გამოყენება.
აქტივობა1.
გასული წლების ოლიმპიადის ნიმუშების შესაბამისი თემის ტიპური სავარჯიშოების განხილვა.

აქტივობა.2.
ინტერნეტ რესურსით მოძიება და მსჯელობა შესაბამის თეორიულ მასალასთან დაკავშირებით.
kings.ge.everest.ge.

აქტივობა 3.
მასალის განმტკიცების მიზნით მრავალფეროვანი სავარჯიშოების შესრულება.ინდივიდუალურად,
წყვილებსა თუ ჯგუფში დავალების ტიპიდან გამომდინარე,საჭირო სკაფოლდინგის გათვალისწინებით.

დაფა,ცარცი, ისტი, ტესტები შესაბამის თემაზე.გასული წლების ნიმუშები სხვადასხვა ოლიმპიადებიდან:
kings.ge.everest.ge.


14.12.2018წ




18.12.2018წ






21.12.2018წ


 45 წთ




45 წთ






45 წთ

8
შემაჯამებელი შეხვედრა
შევაფასოთ საბოლოოდ გარკვეული პერიოდის მუშაობის შედეგი.
შემუშავებული ანალოგიური ვარიანტის შესრულება დამოუკიდებლად, დროის ლიმიტის დაცვით
სამუშაო ტესტები. საწერი საშუალება.
24.12..2017წ
45 წთ





No comments:

Post a Comment